07 January 2009

Layan Blues.........

Hmm....sejak menjak nie perasaan blues aku datang melanda...entahlah banyak cerita n kisah kat tv,internet,paper yg menyentuh perasaan.....sedeyyyyy.....ayak mate dok leleh2 jerrrkkk....terutama yg bersifat kekejaman,peperangan mengakibatkan kematian dll....adeihhh...baru jerr bace satu blog tuhh memang sedey.....senang betul aku nak nangis...lagi2 kalau kisah pasal bayi or kanak2 tak berdosa jadi mangsa...perang di Gaza contohnya....huwaaa....sape lah nak tolong dorang2 tuhh....Ya Allah Engkau Maha Mengetahui apa yg telah berlaku.....Semoga kezaliman israil dan tentera kaffir akn dibalas oleh Mu.....kasiannyerr tengok mayat2 org bergelimpangan,yg cedere di rawat dgn peralatan yg tak mencukupi....kanak2 terbunuh......aduhh..pilunyerr aku.....tak mampu nak tolong ape2...rase berdosa tengok saudara seislam sendiri dizalimi tp kita kat sini langsung tak ingt dan bersuka ria sahaja......dalam kesedihan2 aku bace pisi nie pun dok leleh2 ayak mate...


Allah huakbar..
Adakah penawar untuk Gaza?

Ketika dunia lain diulit tiduran yang nyenyak
dihiburkan dengan hilaian ketawa suka suara kanak-kanak
senyum bersama pelukan ayah dan ibu yang begitu mesra
penuh dengan kasih sayang…
tidak di Gaza
tidak di Gaza
kanak-kanak kecil terlepas dari pelukan
tangisan air mata tak dipedulikan lagi
ibu-ibu
ayah-ayah
menutup mata dengan daging berkecai
wajah-wajah berlumuran darah
diselimuti kain cadar putih dibelit hujung kepala
bengit bedilan si zionis bersama jeritan
Palestin malam bagaikan racun bunga api
siang bagaikan letupan batu-batu dikuari
kezaliman meratah ke rongga isi perut dan meretak tengkorak kepala
tidak di Gaza
tidak di Gaza
mereka mereka dimamah derita saban haria
dakah penawar bagi Gaza
untuk racun kekejaman ini…


Terpanggil aku untuk bersama disini,
hanya disini....
rasa mengalir air mata ku ini,
tatkala mendengar dan melihat segalanya...
hanya disini yg termampu ku lakukan...
Ku rasakan diri ini umpama tiada berguna,
hanya dengan rasa sahaja tak mampu mengubah apa2....
namun aku yakin doa itu adalah senjata dan kekuatan ummah...
ku hulurkan doa2 sejahtera untuk saudara seislamku di sana....
Semoga mereka yg terkorban telah aman disisi yg Esa...
dan yg masih bersisa nyawa....
Teruskanlah berjuang utk Islam dan tanah air tercinta....
Yahudi dan Kaffir hancurlah kau dari bumi Islam...
Islam tak kan kalah itu janji Allah,
Kemenangan milik kita...
Syahid adalah cita....
Semoga Allah akan membalas segala kekejaman itu....

* Ya Allah Kau Peliharalah Saudara2 Ku Di Sana..Bantulah Kami Ya Allah,Hamba Mu yg Lemah dan Umat Muhammad yg Lemah ini...Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui Segala Sebalik Ujian Mu ini......Berilah Kejayaan Kepada kami Ya Allah...aminn...*




3 comments:

aTan and aYu said...

kak mel... tul la.. sedih sgt apa yg terjadi kat palestin tue..
semalam tengok picture mayat 3 org anak kecil yg mati sebab peperangan tue... sedih nyer... hiba tengok...
jue dpt bayangkan kalo berada kat situ.. sampai terbawa ke mimpi2 la...

shah-ila-ain said...

Jue akak pun..terbayang anak2 yg tak berdosa kehilangan mak ayah....Ya Allah....sedey lah...rase mcm nak tolong tp tak terdaya....kenapalah negara Arab yg kaya raya tu tak nak bantu dorang....memang salah kita coz negara islam tak nak bersatu n berpecah belah...nabi dah cakap hancurnya umat islam kerana kesilapan dari kita sendiri...org kafir ambil kesempatan pun kita tak sedar....termasuk kat malaysia nie...walau tak di jajah tanah air kita..tapi,budaya dan pemikiran kita dah dijajah oleh dorang....buktinya...tengoklah sendiri....

ppb_ppkp said...

salam...kak mel...mana hang menghilang mcm tue aje...