31 March 2009

Kata-Kata ialah DOA...


Wajah yg selalu berada di depan mata...


pejam celik dah besar dah anak ibu...
****************
adeihh mengantuk betul mate....bos p kursus plak...hmm...tak tau ape nak wat...kalau kakitangan awam dah bergaji...aku gak yg ntah bile duit gaji nie nak masuk...uwaaa....ingt gaji masuk nie nak p carik ain nyer walker....biar kaki ain keras sikit n aktiv utk dia cepat merangkak....nak masuk 7 bulan nie meniarap pun tak pandai nak telentang balik...tapi kalau kita pegang bukan main aktiv kaki dia nak melangkah mcm nak berlari dah...peel ain yg semakin besar makin degil nenek dia ckp...hehe....
oh ye larii tajuk laknyerr...pasal kata2 ialah DOA...terutama kita sebagai ibu...kadang aku takut nak ckp anak aku degil ,nakal...bukan ape...takut dia simpan ape yg aku ckp nie dan makin bertambah lak kenakalan dia...orangkan selalu kate jgn ckp bukan2 pada anak,takut kata2 itu diaminkan oleh para malaikat....kadang aku marah gak bila nenek ain,atok ain or sape2 lah ckp ain degil..ain..budak nakal....hehe..tp marah dlm hati jerr lah....
Ya Allah mudahan kau jadikanlah anak ku itu pelembut hatinya,dan elokkanlah akhlaknya semoga ia menjadi anak yg solehah dan beriman kelak...amin.....

5 comments:

ppb_ppkp said...

salam kak mel..insyallah..
ain akan jadi anak yang baik..cerdik dan mendengar kata ibu bapanya...amin.....
yang penting kita yang mencorakkan dia...

KasiH said...

Besar dah ain...ko ape cite? sehat?

nasz said...

amiinnnn

shah-ila-ain said...

imah...insyaAllah...cantik blog imah mel dah jenguk tadi....hehe...

ryn....aku sehat alhamdulillah...kelmarin jerr aku kene sakit kepala tak tau apsal...fening2 lalat....jeng..jeng...hehe...

nasz....aku dah tak sabar nak tengok ain besar mcm inshirah...bole di buat kawan....hehe...buli ayahnya...

AieZa said...

mel... jgn ckp anak2 kita nakal.. cakap la anak kita aktif..