25 April 2010

~Berjimba2 Di Karnival Adat Negeri Selangor~


Assalammualaikum....
Hmm..nak cerita pasal Ahad semalam yg terjadi.Korang2 sape yg ade jalan ke Stadium Melawati Shah Alam..angkat tangan....!! hehe...tak pun yg tengok tv9 pagi2 dalam rancangan Nasi Lemak Kopi o.....nampak aku tak hehe.....Pengalaman yg tak dapat aku lupekan....sebab kalah dalam pertandingan nasi ambeng ni....huhu..sedeyyyy lerrrr....maklumlah inilah pengalaman pertama kali aku masuk pertandingan yg mcm nie....sebelom nieee tengokk jerrr org masuk acara...Hmm..kalah kan adat pertandingan...bak kate anak sedare aku shuhadah....alahhh cikk perkara biase lahh tuhh..kalau menang baru luar biase..ahakhak..ktorang dpt saguuu jerrr....mau tak nyerr lawan ktorang hias mcm2 aku dgn akak aku..sekuntum mungerrr pun tarakkkkkkkkk....kahhhhhhhhh...kesilapan ktorang kottt pasal tak boleh nak bayangkan cara dia mcm mane...ingt hiasan dlm ambeng jerrr...rupanya hiasan keseluruhan..huhu....tak pe lahh bukan rezki ktorang dpt saguhati pun Alhamdulillah pulang modal gak lah kan....
hmm..malas cite banyak ..moh lerr layan gambau...


ktorang yg sempoiiii.....

the artis yg ade....tengoklah sape juri????


sebahagian nasi ambeng yg aku sempat snap..manyak lagii tauuuu.....mcm2 jenis...

nie ktorang punyerrrrrrrrrr....

yg nie plak....kuih tradisi...pun dpt saguu jerr....huhu...

9 comments:

nome said...

vavava...kagum aku mel....ko masuk tv tuh...walaupun ko dpt saguhati jerk..tp aku kagum ngan semangat ko ngan kakak ko...cayaklah! thumbz up!

shah-ila-ain said...

wakakaka.......adoiii....tak tahan aku nomie...org len penuh meje berhias aku dgn akak aku..sekuntum mungerrr pun tarakkkkkkkkkk...ahakkk...

A.I said...

rajin kau mel! takpe, ni pengalaman pertama kau. lps ni gigih lagi tau :)

AieZa said...

byk btul nasi ambang ko tuh mel.. yg tu utk mkn brp org tuh?? xmenang xpela.. bkn rezeki.. lenkali join lg..

shah-ila-ain said...

kak ai...aku pun tak tau lah kenapa aku termasuk dlm acara tuhh haha...sebab kene pujuk berkali2 oleh si penganjur kotttt..huhu...

aieza> ko nak tau yg makan bape org...6 org yg melantak..licin...aku nengok ambang yg lain tuhh tak habis pun org makan...kalau dikire patut ktorang lah menang ka..pasal boleh habiss org mkan..hmmm...

shi3la said...

emmm nasi ambeng tuh aper yerk..haku pestime dengor..maafkan atas kejakungan haku nih yer..

shah-ila-ain said...

shiela> ko tak tau erkk...nasi ambeng tuhh yg dlm gambo ko nengok tuhhh...cara makan dia panggil 5 org duduk satu hidang tu makan same2 dalam 1 dulang.Zaman dulu2 warisan org lame...kat selangor biase lah kott...kalau zaman skang ni cara makan dia bagikan 4 dalam dulang tuhh,pastu bungkus bawak balik...jarang dahh org buat ginii..

shi3la said...

maksudnyer makan nasi longgok-longgok semua lauk pauk dalam satu dulang then makan beramai-ramai yerkk...hoooooo meriahnyerrr..

shah-ila-ain said...

yerr..betull tu puan shiela..makan ramai2 dlm satu ambeng/dulang...kire lepas kenduri ade lah barakah nyerr...