01 April 2010

~Bila Mak Tak sehat~

Assalammualaikum...
Hmm..sgt susah hati bila mak aku tak sehat.Lagilah dia merangkap babysiter anak aku kan..rase kesian plakk dgn mak aku tuhh...rase mcm aku ni nyusahkan dia plak dahh...ialah kene jaga anak aku.Anak aku tu plak skang tgh melasak ialah budak tgh membesar memang nak kene peratian lebih sikit...Hmm..mak aku ni bila dah sakittt alahaiii lama lak tu nak baik mau seminggu baru dia betul2 sihat.kesiannyerrr lah mak aku,ni td aku terpaksa gak lah pg keje,ain aku suh laki aku jaga kejap sebelum dia pg keje.nasib laki aku keje sendiri,bolehlah aku harapkan...
Aihhh...yg buat aku kadang berfikir tuhh macm nak letak ain rumah org lain jerr..biar org lain jagakan aku bayar..tp mak aku tak bagi,dia kesian dgn cucunya...habis aku nak buat mcm mane kan,kalau dah mak sendiri nak jagakan.....huhu.....aku bukan ape,tak nak lah nanti akak aku yg lelain tu fikir aku pentingkan diri sendiri plak....tapi dgn mak aku pun aku ulurr memang tiap bulan,walau tak banyakk..tp 3 ratus gakk ,lagipun aku kijerr berulang alik.Nie pun mcm tak sedap hati jerr tinggal mak aku kat umah ,ntah mcm mane lah dorang...nmpknyerr aku kene amik halfday lagikk hari ni...adoii....hope lah bos aku fahammm...iskk..iskk...
Pagi td dlm kul 5 mak aku panggil ckp dia mcm nak pitam...pelik aku ..mak aku jarang kene pitam2 nie...dah lah ubt darah tinggi dia takde..pasal mak aku jarang kene darah tinggi...hmm mungkin dah lama tak check up darah tinggi dia naik balikk koott...hari ni kenelah bawak mak p kinik..risau plak aku dgn kesihatan mak aku nii...adoiii....ibu kau lah ratu hati ku...risauu sungguh dakuuu...huhu....

4 comments:

fazilzura said...

mak ko sakit pe beb ..

emmm biasak le.. cm mama & abah aku le.. nk jaga cucu .. last2 abah aku kene drh tingi .. kepenatan jaga akil .. so nak x nak aku anto jgk akil ke umh org & taska yg dekat dgn diog.. so ptg diorg g ambik..

** ni dh 2 hari akil dok umah dgn toki & tokwan dia.. psl akil x sihat ... atok2 dia susah ati nk suh anto g taska

AieZa said...

aritu ko.. ni mak ko plak.. menjangkitjangkit plak yer.. moga mak ko cepat sembuh..

Ibu Mifzal Arsyad said...

mel..cam aku dulu la..kan ms mifzal kecik MIL aku jg...pastu mengadu sakit2 bdn nga anak2 pompuan dia means kakak2 ipar aku la..pas tuh mil aku suh aku cr pengasuh untuk sebulan jer sbb kebetulan palak bulan puasa..tp aku kan bila dah mcm tu rs cam x best la nak nyusahkan MIL aku lg..aku cr la pengasuh lain..aku bukan apa..akau x nak org ckp anak aku plak penyebab MIL aku sakit2 n mmg sgt2 kebetulan..lepas seminggu aku anta anak aku ke umah org lain..MIL aku turun darah..sampai pucat mukanya..mungkin sbb nak menopous kot..ada la hikmahnya..kalau mak kau still nak jg x per la..tp ya la kesian gak bila time x sihat ni kan..hopefully mak kau cepat sembuh..

shah-ila-ain said...

zura> tu lahh dorang nak jaga mungkin sebab kesiankan cucu sendiri kan... tapi bila time dah tak ok tak sehat...huhu dgn aku2 sekali lahh kene amik MC...huhu...

aieza> tu lahh aku minggu ni jerr dah bape kali halfday...dah lah baru jerr coti minggu lepas...huhu...td dah anta mak aku p kinikk...dokterr ckp angin naik ke kepala...darah tinggi takde...


aieney> nanti anak kedua terpaksalah aku carikk gak pengasuh lain...tengok mak aku dah makin tak laratkan...tak pe lahh anta umah makcik kalau dr kecik jaga takpe kott...