30 December 2009

~HaPPy NeW YeaR!!!!2010~

Assalamualaikum....

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana masih memberi kehidupan yg sangt berharga dan bermakna kepada kite semua.Sesungguhnya Dia Maha Penyayang kepada setiap hambanya.

2009 akan melabuhkan tirainya....perasaan sedey terasa sangat...kerana banyak kenangan dan pengalaman yg telah berlaku dalam hidup ini. Pahit,suka,duka.....Namun bersyukur atas segalanya,kerana segala ujian dan dugaan itu adalah guru terbaik untuk melangkah dgn lebih kuat dalam meniti hidup.Benar....kita tak akan sesekali dpt mengulangi semula hari-hari yg telah melepasi kita,kerana yg semalam itu telah berlalu dan akan pergi meninggalkan kita ..yg ade hanya secebis memory....Anugerah Allah kepada kita semua.....memory2 yg lalu kita masih boleh ingat dan kenangi....yg baik kita kenang dan yg buruk jadikan sepadan agar hari-hari baru dan tahun baru kita tak ulangi semula...

Serasa takut untuk berdepan dgn tahun 2010 ini.....Hmm..kenapa aku berfikiran begitu erkkk...sedangkan org lain seronok tak sabar....tapi bagi aku semakin kita kehadapan,semakin hari berganti,semakin tahun berubah...kita semakin hampir pada mati....kematian dan perpisahan itu adalah takdir dan sesuatu yg memang pasti untuk semua yg bernafas.....Namun amal ibadah ku masih belum cukup sempurna...persediaan aku juga belum cukup....semoga untuk tahun 2010 dan Hijrah yg baru ini,aku dapat menjadi hamba Allah yg ikhlas beribadah dan berusaha untuk menjadi hambanya yg lebih taat.....

Setiap org ade azam dan cita2....Visi aku utk 2010 nie juga mcm org lain nak sesuatu yg diidamkan akan tercapai...InsyaAllah...kita hanya merancang dan berdoa...Allah jua yg Maha menentukan....moga takdir utk kita 2010 ini adalah sesuatu yg baik dan berguna untuk kita semua...amin...


Azam tahun 2010 dlm list aku...

formyself:-
- Aku nak ganti puasa hope ade rezki untuk bayar fidiyah puasa aku sekali.
- Solat aku yg still rongak hope aku dpt penuhkan setiap waktu.InsyaAllah..
- Baca Al-quran setiap hari walau satu helai...
- Nak belajar pakai tudung selain di depan suami.
- Nak belajar jd seorang yg ikhlas walau dgn diri sendiri...sgt susah bg aku...
- Nak jd isteri yg jd tulang belakang kejayaan suami dunia akhirat...insyaAllah.
- Nak jadi anak yg baik untuk ibu ayah...
- dapat jd ibu yg baik dan dpt didik anak aku dgn sempurna.

My fmly:-
- Hope tahun baru nie suami aku menjadi suami yg sempurna untuk keluarga kami.
- Semoga ekonomi kami bertambah kukuh.
- Hope Syarikat kami akn mula beroperasi.
- Mudahan pinjaman kami diluluskan..amin..
- Semoga kami sekeluarga diberi kesihatan yg baik.
- Semoga ikatan kasih sayang lebih kukuh dan kuat.
- Dapat pergi bercuti sekeluarga tahun ini amin...
- Nak ade insyuran utk keluarga..(dlm proses)

Ok..tak nak sedey2 lagi

...selamat tinggal 2009....2010 kau ku nantikan.....



3 comments:

Mrs. Simplicity said...

jangan sedih2 mel. tak yah tgk belakang dah, pandang ke depan. pasti lebih banyak perkara menarik menanti. aku pun sedih & takut bila tahun baru datag. ape pun semoga azam yg ko listkan dapat dicapai. selamat tahun baru utk ko sekeluarga ye :)

shah-ila-ain said...

Alya>thanks ye..hmm tu lah rase mcm sedey lak tetibe...aku pun doakan hope ko sekeluarga pun bertambah2 ceria dan bahagia ..same2 lah kite berdoa hope 2010 diberkati Illahi..amin..

mamashasha said...

selamat tahun baru mel....semoga kenangan yg pahit itu segera luput dr kotak ingatan kamoo (ceh aku baca n3 ko smp aku pun terikut nak berbahasa nih)passed is passed ye...aku doakan ko & suami murah rezeki & berbahagia selalu.....bab insurans tu penting mel. baik ambik cepat sebelum terlambat...