13 May 2010

~TAzkirah Jumaat~

Assalammualaikum...

Adoii...pagi2 lagi hati aku dah tersentuh dgn klip video dr blog kak Ai Cun pasal anak derhaka tuuu..baru jerr lepas sambut hari ibu tup tup ade kes cam gini....tangkap leleh weihh aku tengok makcik tuuu...kalau aku ade kat situ mau aku maki hamun anak dia balik...tak pun aku baling kasutt kat muke anak dia tuuu..huhu...kan dah emo aku..hukhukk..sop33x....hope makcik tu seorang ibu yg baik,moga2 Allah beri petunjuk pd anak2 dia..amin...


Hmm..kadang hati kita selalu diselaputi oleh sifat2 tak baik kan...Kesannya ade waktunye kite rase sgt susah hati..tak senang jerr dgn semua bende yg kita buat,hidup mcm tak terurus..kenapa???

perkara - perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan
seseorang. Iaitu:

* Tidak Solat
* Bila hendak makan tidak membaca Bismillah
* Makan di atas pinggan yang terbalik
* Memakai kasut memulakan dengan sebelah kiri
* Menganggap ringan apa - apa yang terjatuh dalam
hidangan makanan
* Berwuduk di tempat membuang air besar atau kecil
* Suka bersandar pada pintu rumah
* Suka duduk di atas tangga
* Membiasakan diri membasuh tangan dalam pinggan
selepas makan
* Membasuh tangan dengan tanah @ tepung
* Tidak membersih rumaah
* Membuang atau menyapu sampah dengan kain
* Suka membersih rumah pada waktu malam
* Suka tidur atas muka
* Membakar kulit bawang
* Menjahit baju yang sedang dipakai
* Mengesat muka dengan baju
* Berdiri dengan bercekak pinggang
* Tidur tidak pakai baju
* Makan sebelum mandi junub ( mandi hadas )
* Tergesa - gesa keluar masjid selepas sembahyang ( subuh )
* Matahari belum terbit sudah pergi ke pasar
* Lambat pulang dari pasar
* Berdoa hal yang tidak baik
* Tidak menutup makanan yang dihidangkan
* Suka memadam lampu minyak tanah atau lilin dengan
nafas
* Membuang kutu kepala dalam keadaan hidup
* Membasuh kaki dengan tangan kanan
* Suka kencing pada air yang mengalir
* Memakai seluar sambil berdiri
* Memakai serban sambil duduk
* Mandi junub di tempat buang air atau najis
* Makan dengan menggunakan dua jari
* Berjalan antara dua kambing
* Berjalan antara dua perempuan
* Suka mempermainkan janggut
* Suka meletakkan jari tangan di atas bahagian lutut
* Meletakkan tapak tangan di hidung
* Suka menggigit kuku
* Suka mendedahkan aurat di bawah sinar matahari @ bulan
* Mengadap kiblat ketika buang air
* Menguap ketika solat
* Meludah di tempat buang air
* ni aku tambah...derhaka dgn mak bapak..hmm..sampai mati pun tak senangnyerr
hidup..

aku copy paste jerr...WaAllahua'lam..

No comments: